Sweet Potato
AboutLinksEntries

________________________________________________________________________________________
Tuesday 22 April 2014 | 08:10 | 0 Atasinchi
                                                               Assalammualaikum.

Fuhh fuhh *tiup* see, dah berhabuk blog ni haa. Serious dah lama gila aku tak update blog right? Ada kot dalam 9bulan. Emm haha. Sebab apa eh, maybe sebab malas busy or whatever lah. Hahaha k -,- Now dah pindah sekolah. So, lagi busy dengan assignment yang bertimbun tuu. Haha so madafaka lah. Act lah kan, aku pun tak tahu nak story apa. Serious tak tahu erghh.

Lebih banyak hal yang boleh kita buat selain daripada senyum ini, aku tak sedar bahagian yang sulit dari perpisahan bukannya saat aku melangkah pergi dan saat aku pergi. Aku sedar, kenangan itu tertinggal selamanya. Kau adalah alasan terindah untuk aku bertahan hidup selamanya. Apa ada masih ada gunanya? Apa sekarang masih ada kekuatan itu? Kekuatan cinta yang menjadi alasan untuk aku hidup? Padahalnya kau bukan bahagian dari hidup aku lagi.

Mungkin mencintai kau adalah kesalahan yang terindah dalam hidup aku. Tapi aku tak peduli semua tu. Malah kau menjadi alasan terhebat untuk jantung aku berdetak ini. Kerana saat aku merasa hidup ini tak layak untuk diperjuangkan aku selalu ingat tentang kau dan aku dan terus aku merasa hidup ini layak untuk diperjuangkan. Berpura pura mencintai kau sama maksud aku berpura pura tak perlukan udara untuk bernafas. Kerana mencintai kau sama seperti aku sedang bernafas :') Acehh. Haha.

Macam mana aku nak berhenti mencintai kau, semuanya dah tak sama macam dulu lagi. Udara ini, jalan ini, semuanya rasa hampa. Tahu apa maksud hampa? Hampa tu emm act macam sedih ahh. K sambung balik. Bukannya aku tak bersyukur, tapi rasanya tak seindah dulu. Tak seindah saat kau bersama dengan aku dihari hari aku perlukan kau. Meskipun aku masih menghirup udara yang sama, dunia yang sama, tapi aku tahu jalan aku tak tertuju ke arah kau. Kalau kau nak tahu, tuu lagi membuatkan aku rasa hampa, dan jantung aku ni berdetak tak macam dulu.

Mungkin ni semua tak adil, aku bertemu dengan kau sebagai alasan aku bertahan hidup, dan di saat aku mula mencintai perjuangan aku yang sangat berat. Kenyataan yang merebut aku dari kau. Dan sekarang perjuangan aku semakin berat. Kerana kau bukan lagi alasan aku untuk bertahan hidup tetapi aku tahu perjuangan hidup aku tak boleh berhenti sampai sini saja. Sampai lah nanti Tuhan memastikan saat aku selesaikannya. Ya Allah, kenapa aku berusaha untuk larikan semua ini :'( Semakin semuanya ni ingatkan aku kat kau.

Kalau kau lah Putera Raja itu, mungkin kau akan nampak sungai ni bagaikan sekumpulan air mata aku. Bukan air mata kesedihan, tapi air mata kebahagiaan yang setiap kali jatuh, setiap kali aku inginkan nya. Kalau kau Putera Raja itu, maka takdir yang meski kau jalankan nya, menuntun kau ke langkah aku dan aku disini menunggu kau. Tapi satu saja yang aku nak sangat tau, untuk apa mimpi mimpi dan harapan kita? Untuk apa cinta kita? Untuk apa cinta yang menemuikan kita? :'( Hmm.


FUTURE


_______________________________________
◕ Disclaimer ◕


Holla ! You've dropped in my space. Be nice here and copycats not allowed. Thank you :)
_______________________________________
◕ Sing Along ◕


_______________________________________
◕ Big Claps ◕

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google